Arama
En son konular
Mayıs 2024
Ptsi | Salı | Çarş. | Perş. | Cuma | C.tesi | Paz |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
En iyi yollayıcılar
Osman | ||||
aligazian | ||||
mehmetgazi | ||||
dahidebullu | ||||
roseten | ||||
adrian | ||||
clementine | ||||
xay | ||||
karakol | ||||
lütfiye ünal |
Kimler hatta?
Toplam 4 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 4 Misafir :: 1 Arama motorlarıYok
Sitede bugüne kadar en çok 219 kişi Paz 30 Tem. 2017 - 2:49 tarihinde online oldu.
Anlatım Kuralları
1 sayfadaki 1 sayfası
Anlatım Kuralları
Anlatım Kuralları
Gerek konuşmada gerekse yazmada iyi bir anlatımın sağlanması için gereken Anlatım
Kuralları da bulunmaktadır. Bu kurallar şöyle sıralanabilir:
• Konuyu belirleme, anlama ve konu sınırlamasını yapabilmek.
• Konu ile başlık arasındaki bağlantıyı kurabilmek.
• Bu bağlantıyı kuran kavramlar arasındaki anlam ilişkisini anlayabilmek.
• Amacı belirleyebilmek.
• Dil-düşünce bağlantısını kurabilmek.
• Düşünceleri önem ve ilgisine göre ayırabilmek ve sıralayabilmek.
• Ana düşünceyi ve yardımcı düşünceleri saptayabilmek.
• Anlatımda düşünceyi geliştirici, somutlayıcı ve yoğunlaştırıcı öge ve yollarını
(tanımlama, örnekleme, karşılaştırma,tanık gösterme, alıntı yapma) kullanabilmek.
• İşlenen konuyu sapmalardan koruyabilmek (Konu dışına çıkmamak).
• Açık ve anlaşılır dil kullanabilmek.
• Sözcük seçimine, cümle kuruluşuna, paragraf yapısına önem ve özen göstermek.
• Yinelemelerden kaçınmak.
• Dil yanlışlıkları yapmamak.
• Yazım yanlışları yapmamak.
• Yalın, dinleyende, okuyanda ya da izleyende beğeni yaratıp ilgi uyandırmasını
ve konuya yönelmesini sağlamak.
• Sözvarlığını zenginleştirmek.
Öğrencilerinizin sözvarlıklarını zenginleştirebilmek için hangi çalışmaları yapar,
onlara neler önerirsiniz?
Anlatım sözlü yapılıyorsa;
• Sesi ayarlamak,
• Vurgu ve tonlamayı doğru yapmak,
• Sözcükleri doğru söylemek,
• El, yüz ve vücut hareketlerini abartmadan yerinde kullanmak.
İster yazılı, ister sözlü olsun iyi bir anlatım için okunanlardan yararlanmanın, bilgilerin,
birikimlerin payı çok büyüktür. Bunlar, konuya değişik yönlerden bakabilme-
yi, konularla kendi yaşantıları ve değişik düşünceler arasında ilişki ve bağlantı kurabilmeyi
sağlar. Bu nedenle öğrencilere yönlendirici sorular sorulmalı ya da verilmeli,
inceleme, araştırma ve kaynak taraması yaptırılmalıdır.
"Anlatım yetersizliği" sözünden ne anlıyorsunuz ve anlatım yetersizliğini ortadan
kaldırmak için neler öneriyorsunuz?
"Konuşma ve yazma konularının öğrencileri kişisel saptama, tartışma ve eleştirilere
götürecek ya da ilgilerini çekecek konulardan seçilmesi gerekir " yargısına
katılıp katılmadığınızı nedenleri ile açıklayınız.
Özet
• Konuşma ve yazma bir iletişim etkinliğidir. Hem konuşma, hem yazma günlük yaşamın,
iş, uğraş ve meslek yaşamının ayrılmaz bir parçası ve gereğidir.
• Konuşma ve yazma öğretiminde temel amaç, öğrencilere, düşündüklerini, duyduklarını,
gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini, açık anlaşılır, doğru ve etkili
bir biçimde sözlü ya da yazılı anlatma beceri ve alışkanlığını kazandırmaktır. Bu beceri
ve alışkanlık değişik yöntemlerle kazandırılabilir.
• Sınıf içinde yapılan konuşmalar, tartışmalar, yazdırılan, yazılan ve yazılar üzerindeki
tartışma ve eleştiler bu beceri ve alışkanlığın geliştirilmesinde yararlı olur.
Gerek konuşmada gerekse yazmada iyi bir anlatımın sağlanması için gereken Anlatım
Kuralları da bulunmaktadır. Bu kurallar şöyle sıralanabilir:
• Konuyu belirleme, anlama ve konu sınırlamasını yapabilmek.
• Konu ile başlık arasındaki bağlantıyı kurabilmek.
• Bu bağlantıyı kuran kavramlar arasındaki anlam ilişkisini anlayabilmek.
• Amacı belirleyebilmek.
• Dil-düşünce bağlantısını kurabilmek.
• Düşünceleri önem ve ilgisine göre ayırabilmek ve sıralayabilmek.
• Ana düşünceyi ve yardımcı düşünceleri saptayabilmek.
• Anlatımda düşünceyi geliştirici, somutlayıcı ve yoğunlaştırıcı öge ve yollarını
(tanımlama, örnekleme, karşılaştırma,tanık gösterme, alıntı yapma) kullanabilmek.
• İşlenen konuyu sapmalardan koruyabilmek (Konu dışına çıkmamak).
• Açık ve anlaşılır dil kullanabilmek.
• Sözcük seçimine, cümle kuruluşuna, paragraf yapısına önem ve özen göstermek.
• Yinelemelerden kaçınmak.
• Dil yanlışlıkları yapmamak.
• Yazım yanlışları yapmamak.
• Yalın, dinleyende, okuyanda ya da izleyende beğeni yaratıp ilgi uyandırmasını
ve konuya yönelmesini sağlamak.
• Sözvarlığını zenginleştirmek.
Öğrencilerinizin sözvarlıklarını zenginleştirebilmek için hangi çalışmaları yapar,
onlara neler önerirsiniz?
Anlatım sözlü yapılıyorsa;
• Sesi ayarlamak,
• Vurgu ve tonlamayı doğru yapmak,
• Sözcükleri doğru söylemek,
• El, yüz ve vücut hareketlerini abartmadan yerinde kullanmak.
İster yazılı, ister sözlü olsun iyi bir anlatım için okunanlardan yararlanmanın, bilgilerin,
birikimlerin payı çok büyüktür. Bunlar, konuya değişik yönlerden bakabilme-
yi, konularla kendi yaşantıları ve değişik düşünceler arasında ilişki ve bağlantı kurabilmeyi
sağlar. Bu nedenle öğrencilere yönlendirici sorular sorulmalı ya da verilmeli,
inceleme, araştırma ve kaynak taraması yaptırılmalıdır.
"Anlatım yetersizliği" sözünden ne anlıyorsunuz ve anlatım yetersizliğini ortadan
kaldırmak için neler öneriyorsunuz?
"Konuşma ve yazma konularının öğrencileri kişisel saptama, tartışma ve eleştirilere
götürecek ya da ilgilerini çekecek konulardan seçilmesi gerekir " yargısına
katılıp katılmadığınızı nedenleri ile açıklayınız.
Özet
• Konuşma ve yazma bir iletişim etkinliğidir. Hem konuşma, hem yazma günlük yaşamın,
iş, uğraş ve meslek yaşamının ayrılmaz bir parçası ve gereğidir.
• Konuşma ve yazma öğretiminde temel amaç, öğrencilere, düşündüklerini, duyduklarını,
gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini, açık anlaşılır, doğru ve etkili
bir biçimde sözlü ya da yazılı anlatma beceri ve alışkanlığını kazandırmaktır. Bu beceri
ve alışkanlık değişik yöntemlerle kazandırılabilir.
• Sınıf içinde yapılan konuşmalar, tartışmalar, yazdırılan, yazılan ve yazılar üzerindeki
tartışma ve eleştiler bu beceri ve alışkanlığın geliştirilmesinde yararlı olur.
dahidebullu- Doçent
- Mesaj Sayısı : 130
Kayıt tarihi : 02/09/08
Yaş : 31
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma 9 Ocak 2009 - 20:19 tarafından clementine
» ....
Paz 23 Kas. 2008 - 20:37 tarafından karakol
» Tuvalet Konuşmaları
Paz 16 Kas. 2008 - 15:35 tarafından aligazian
» Cehennem Sloganları
C.tesi 15 Kas. 2008 - 23:21 tarafından aligazian
» Karınca
Ptsi 10 Kas. 2008 - 20:58 tarafından aligazian
» PES 2009
Paz 9 Kas. 2008 - 15:49 tarafından aligazian
» Atmosferde süper sera gazı
C.tesi 8 Kas. 2008 - 16:25 tarafından dahidebullu
» HIV virüsü tek bir hücrede bile hayatta kalabiliyor
C.tesi 8 Kas. 2008 - 16:23 tarafından dahidebullu
» Küresel ısınmayı durduran kaya
C.tesi 8 Kas. 2008 - 16:21 tarafından dahidebullu